Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Když se zákazník nedovolá, přicházíte o tržby

  0:01
Zákazník, který se nedovolá, automaticky přechází na dalšího dodavatele v pořadí. „Ano, volal jsem kvůli vašemu produktu. Už jsem si ho pořídil jinde. Na shledanou.“ Co s tím?

Když se zákazník nedovolá, přicházíte o tržby foto: OSOBNIASISTENTKA.CZ

Při průměrné hodnotě objednávky 1 962 Kč představuje už jen jeden ztracený zákazník denně ztrátu na měsíčním obratu 39 240 Kč (při 20 pracovních dnech). Jen kvůli tomu, že obchodník měl právě obsazeno. Že asistentka právě přebírala u dveří poštu nebo si zrovna odskočila do kuchyňky uvařit kafe.

Víte, kdy to především zamrzí? Když se naplno věnujete marketingu, utrácíte peníze za reklamu, usilujete o co největší návštěvnost firemních stránek nebo eshopu. Chcete, aby vás zákazníci kontaktovali a ptali se. A pak část z nich ztroskotá na tom, že jejich hovor nikdo neodbaví.

Občas to prostě není v lidských silách

Obchodník, který tráví většinu času na schůzkách ani nemůže všechny hovory zachytit. Možná, že ani nestihne na všechna neznámá čísla zavolat zpět. Přitom každý zákazník, který se nedovolá vám, se lehce stane novým zákazníkem konkurence.

Řešení?

Proces, který zajistí, že každý hovor bude vyzvednutý a zákazník se vždy dovolá

Služba, která přesně to řeší díky týmu virtuálních asistentek, se jmenuje osobniasistentka.cz.

Virtuální asistentka je často a ne zcela přesně porovnávaná s klasickou asistentkou. Narozdíl od té živé je ale ta virtuální spíše službou a řešením konkrétní byznysové situace a je tedy možné si u ní vypočítat návratnost investice a přínos ve zlepšení obchodních výsledků.

Přesnější informace a odpovědi na vyřešení vaší konkrétní situace si vyžádejte na stránkách osobniasistentka.cz.

7 nejefektivnějších použití virtuální asistentky ve firemním prostředí

Zákaznická linka - firemní, pro eshop, ale i vnitrofiremní

Na základě scénáře asistentky odbaví příchozí hovory vašich zákazníků tak, jako by se dovolali přímo vám. Dotazy buď rovnou zodpovídají nebo předávají k dalšímu zpracování - záleží na nastaveném procesu.

  • Zákazníkovi předají požadovanou informaci. Objednají ho na volný termín v kalendáři. Zadají jeho požadavek do ticketovacího systému. Dokáží ho s výsledkem dotazu kontaktovat i následně, pokud to proces vyžaduje.
  • Vyzvedávají všechny hovory, anebo jen přepady v případě, že vaše hlavní linka je obsazená nebo u telefonu právě nikdo nesedí.
  • Na vyžádání dostanete jedinečné pevné telefonní číslo, které můžete využít právě pro zákaznickou linku.

Pečovatelské hovory se zákazníky

Virtuální asistentka dokáže odbavit proces následné péče tak, aby nebyl závislý na tom, jestli zrovna vy nebo vaši obchodníci a zaměstnanci na něj máte čas nebo chuť, ale aby fungoval samostatně a hlavně automaticky.

Pokud potřebují vaši zákazníci vědět, že se o ně zajímáte i po dokončeném nákupu, anebo od vás nakupují pravidelně a potřebujete s nimi i v mezifázích udržovat vztah, virtuální asistentka stojí minimálně za zvážení.

Vyzvedávání hovorů

Vždy, když vy právě nemůžete, nebo chcete nejdříve zjistit, jaké neznámé číslo vám volá, hovor se automaticky přesměruje na virtuální asistentku.

„Dobrý den, tady osobní asistentka pana Nováka. Pan Novák je právě na jednání. Jak vám můžu pomoci?“

Stejně funguje i vyzvedávání hovorů firemní recepce, nebo přepad hovorů, když je vaše primární firemní číslo obsazené a vy chcete, aby se zákazník vždy dovolal.

Zpracování reportů

Pravidelné týdenní reporty. Ad hoc reporty na porady a pro zákazníky. Práce s daty ve vašich online systémech, CRM, Google Apps, ale i s nezprocesovanými daty zaslanými hromadně i postupně emailem. Patří sem i zpracování výkazů a ulehčení od další administrativy vašich obchodníků.

Přesuny a potvrzování schůzek obchodníků

Zcela typické zadání: „Potvrďte mi prosím zítřejší schůzku s paní Novotnou a pošlete jí odkaz na restauraci, kde se máme potkat. A potom mi prosím přesuňte pana Tesaře z pátku na kdykoliv příští úterý. Jdu k zubaři a v pátek nemůžu. Děkuji.“

... ale i naopak, když zákazník volá vám a hovor zvedne vaše asistentka:

Volající zákazník: „Potřebuju o půhodinu posunout středeční schůzku s panem Novým.“

Asistentka: „Podívám se do kalendáře pana Nového, jestli tam má volno, počkejte prosím chvilku... Tak ano, vidím že tam pan Nový má prostor. Musím si to s ním ještě ověřit a dám vám vědět. Mám panu Novému ještě něco vzkázat...?“

  • Nejčastěji má virtuální asistentka přístup do online kalendáře nebo CRM systému. Díky tomu vidí potřebné informace a zároveň dokáže obchodníkovi rovnou spravovat jeho agendu a zajistit, že bude mít v kalendáři správně zaznamenané všechny změny a domluvené schůzky.

Správa eshopových live chatů se zákazníky

Váš eshopový live chat nemusí být „offline“, když zrovna nejste na příjmu. Stejně jako virtuální asistentky vyzvedávají telefonní hovory, odpovídají v reálném čase i na dotazy v live chatu. Odpovídají podle předem dohodnutých scénářů. Když se zákazník ptá například na datum dodání, dokáží mu ho na základě postupu nebo přístupu do online systému ověřit a sami takový dotaz rovnou odbavit.

Zajištění pohovorů, porad a akcí

Potřebujete zavolat 20 kandidátům a domluvit s nimi termíny pohovorů? Potřebujete potvrdit účast na poradě? Potřebujete pomoct s administrativně-organizační částí přípravy například firemních akcí? To vše pravidelně a efektivně virtuální asistentky také zajišťují.

Na co se zaměřit, než se rozhodnete pro virtuální asistentku

Je komplikované virtuální asistentce zadávat úkoly

Stačí napsat email, sms nebo zavolat. Pokud úkol nebude jasný, proaktivně si vyžádá informace k jeho upřesnění. S asistentkou si můžete domluvit schůzku - pro efektivnější vysvětlení komplexního procesu nebo když ji chcete seznámit s vašimi výrobky, aby díky tomu dokázala vašim zákazníkům lépe odpovídat.

Mít virtuální asistentku je drahé

Virtuální asistenka vyjde na 3 až 7 tisíc korun měsíčně - podle využití a zadaných úkolů. Doporučujeme si spočítat její návratnost a používat ji jako službu k dosažení lepších obchodních výsledků. Příkladem může být zákaznická linka nebo zajištění online chatu u eshopu, kdy dokážete přímo měřit dopad na tržby. Ale podobně dokážete alespoň částečně měřit také zvýšení zákaznické spokojenosti, následné pečovatelské hovory anebo z úplně jiného odvětví - zefektivnění práce interního IT oddělení.

Jak virtuální asistentka reportuje a vyúčtovává svoji práci

Každý úkol zadá a vede v systému. Odvedenou práci neúčtuje za započatý časový úsek, ale přesně. Při vyzvednutí telefonního hovoru to znamená, že neplatíte paušálně započatou čtvrthodinu nebo půlhodinu, ale skutečný čas hovoru. Může to být i tak krátký časový úsek, jako 40 sekund. A 40 sekund následně uvidíte ve vyúčtování i v online systému. Stejně přesně účtuje virtuální asistentka práci i na dalších vámi zadaných úkolech.

Lidi je třeba hlídat a kontrolovat

Asistentce nemůže žádný úkol „vyhnít“ nebo „se ztratit“. Hlídá ho systém. Kvalitu kontroluje manažerka asistentek. Ale jdeme v tomto směru ještě o krok dál. Za pět let provozu českých virtuálních asistentek jsme odladili procesy pro výběr těch nejlepších možných asistentek (i když to není vůbec jednoduché), které jsou prozákaznické, empatické, efektivní, se smyslem pro detail... Jejich výběr a péče o jejich další vzdělávání se odráží právě v tom, že jsou schopné pro vás odvádět práci a reprezentovat vaše jméno v nejvyšší možné kvalitě.

Práce nikdy nebude tak kvalitní, jako když ji udělám já

Nechcete-li svěřit svoji práci druhé osobě, pravděpodobně pro vás virtuální asistentka není vhodná. Pokud si jen nejste jistí, zpravidla na tento dotaz odpoví schůzka nebo skype s manažerkou asistentek. Reálně posoudíte, zda vaše zadání nebo firemní proces zvládne virtuální asistentka odevzdávat v požadované kvalitě. Kvalitu odvedené práce můžete kdykoli kontrolovat, připomínkovat a korigovat.

Jsem z druhé strany republiky

Virtuální asistentka je na místě zcela nezávislá. Požadavky a komunikaci odbaví, i když budete mimo Českou republiku.

Bojím se úniku citlivých dat

Mezi klienty jsou i nemocniční zařízení, které nám na základě smlouvy o mlčenlivosti svěřují svá důvěrná data. Se stejnou péčí a zodpovědností přistupujeme ke všem klientům, nezávisle na jejich odvětví.

Zajímá vás ještě více?

Možnostem a využití českých virtuálních asistentek se věnuje rozhovor s podnikatelem a profesionálním obchodníkem Janem Laiblem v jeho show #janicnechci.

Anebo se zeptejte přímo na stránkách osobniasistentka.cz.

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...