Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Díky udržitelnosti k lepšímu světu budoucnosti

  0:01
Do roku 2050 bude na planetě žít téměř 10 miliard lidí. Celosvětové HDP bude čtyřnásobné. Velmi důležitým úkolem se proto stává zpomalení čerpání zdrojů při zachování udržitelného růstu a představuje pro firmy obrovskou výzvu.

Díky udržitelnosti k lepšímu světu budoucnosti foto: P&G

Společnosti vidí potřebu změnit předešlé postupy a snaží se vytvořit model obchodu, aby umožnily zodpovědnou spotřebu. Těmito cíli se řídí i FMCG společnost P&G a zvyšuje své úsilí, aby zmenšila svou ekologickou stopu nejen tím, jak jsou produkty vyráběny, ale také spotřebovávány.

„Věříme, že společnost P&G může být silou pro dobro a pro růst. Nadále se snažíme uspokojit spotřebitele a zároveň jim umožnit zodpovědnou spotřebu,” řekl David Taylor, předseda představenstva, prezident a generální ředitel společnosti P&G.

„Spotřebitelé očekávají, že značky, kterým důvěřují, poskytnou vynikající výsledky a pomohou vyřešit některé ze složitých úkolů, kterým čelí náš svět. Náš globální dosah, naše porozumění pěti miliardám spotřebitelů a naše schopnosti inovovat nám dávají jedinečnou možnost uskutečnit pozitivní změny,” dodává.

A jaké jsou tedy plány P&G ke splnění cílů dalšího desetiletí?

Známé značky pro domácnost Always, Ariel, Head & Shoulders, Pantene, Pampers a další zavedou 100% recyklovatelné nebo znovu použitelné obaly. P&G už v této oblasti zaznamenalo první úspěchy. Lahve značek Head & Shoulders a Fairy (v České republice známá jako Jar) jsou částečně vyrobeny z odpadního plastu nalezeného na plážích.

Společnost P&G se zaměřila také na dodavatelský řetězec: plánuje ve svých továrnách snížení emisí skleníkových plynů o polovinu a nákup elektřiny z obnovitelných zdrojů k využití ve 100 % továren. Bude také odebírat přinejmenším 5 miliard litrů vody z cirkulárních zdrojů a ochrání tak čím dál tím vzácnější zdroje vody.

Díky udržitelnosti k lepšímu světu budoucnosti

Už nyní většina provozů P&G nevyváží žádný odpad na skládku. Je mezi nimi i továrna Rakona v Rakovníku, kde se vyrábí Ariel, Lenor, Jar, Tide a další značky vyvážené na více než 30 trhů. Továrna 81 % odpadu zrecykluje a zbývající část slouží pro energetické využití. Rakona je důležitým výrobním centrem P&G a díky těmto aktivitám významně přispěla k pokroku společnosti v oblasti udržitelnosti.

Továrna redukovala od roku 2010 emise skleníkových plynů o 21 %, od stejného roku snížila spotřebu energie o 27 % a stala se efektivnější ve spotřebě vody díky opětovnému použití oplachové vody ve výrobním procesu.

Postupné kroky směřující k zodpovědné spotřebě nejsou možné bez odhodlaných lidí. Jedním z cílů FMCG lídrů je angažovat co nejvíce zaměstnanců, vzdělávat je a budovat u nich udržitelné přemýšlení a postupy při jejich každodenní práci. Zaměstnanci P&G se zapojují do celé řady aktivit po celém světě, aby zlepšili vliv společnosti na životní prostředí. Mezi těmito aktivitami jsou i zlepšení na pracovišti, která šetří elektřinu a další zdroje.

„Udržitelnost se stává jedním z důležitých prvků pro úspěšnost podnikání. V posledních letech si většina nadnárodních i ryze českých firem uvědomuje, že svět, ve kterém podnikají, se radikálně mění. A tak firmy své programy udržitelnosti spojují s tím, jak reagovat na demografické změny, situaci na trhu práce, snižující se dostupnost zdrojů, změny v klimatu, měnící se očekávání zákazníků či veřejnosti. To vše firmám přináší nejenom konkurenční výhodu, ale také ekonomické úspory a promítá se v jejich reputaci. Příkladem mohou být právě aktivity P&G,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně aliance pro udržitelné podnikání BPS – Byznys pro společnost.

Žádná firma nedokáže tuto výzvu zvládnout sama. Když se ale společnosti a partneři spojí, můžou vytvořit inovativní rozšířitelná řešení, formovat chování zákazníků a udělat ze zodpovědné spotřeby pozitivní realitu.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!