Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Podnikání s jistotou díky franchise NATURHOUSE

  7:00
Síť výživových poraden NATURHOUSE expanduje po celé zemi a hledá samostatné podnikatele – franchisanty. Letos na podzim NATURHOUSE oslaví 10 let od otevření první výživové poradny na českém trhu v Českých Budějovicích.

Jan Gonda, Master-franchisant NATURHOUSE pro ČR a SR | NATURHOUSE foto: NATURHOUSE

O výhodách franchisingu a možnostech růstu se zavedenou značkou NATURHOUSE hovoří Jan Gonda, jednatel společnosti REDUCCIA, s. r. o., která je od roku 2008 držitelem master-franchisové licence sítě výživových poraden NATURHOUSE pro Českou republiku a Slovensko. Od stejného roku je tento franchisový systém také členem České asociace franchisingu. Jan Gonda má více než 15 let zkušeností v oboru zdraví, přírodní medicíny a obchodní činnosti na mezinárodní úrovni.

Podnikání pod franchisingovým konceptem, jak je vidět, je čím dál více atraktivní. Co franchising obnáší?
Franchising je způsob, jak si snadno a s minimálním rizikem splnit sen o vlastním podnikání. S franchisovou licencí si podnikatel kupuje právo užívat osvědčenou a silnou značku, která již na trhu dokázala, že je schopná zaujmout širokou populaci a generovat zajímavé zisky. Úspěšný franchisový koncept eliminuje rizika chyb začínajícího podnikatele a poskytuje jasný návod, jak přeměnit své úsilí v peněžní zisk a zároveň mít radost z toho, že pomáháte lidem.

Jaké jsou možnosti podnikání pod záštitou franchisingové sítě NATURHOUSE?
Nabízí se dvě možnosti. Jednou možností je aktivní majitel v roli výživového poradce. Tato cesta je ideální pro ty, kteří chtějí začít podnikat v oboru zdravého životního stylu a mají rádi kontakt s lidmi. Nemusíte být odborníci ani zkušení podnikatelé. Máme totiž pro vás připravenou sérii školení, jak z oboru výživového poradenství, tak také podnikání. Druhou cestou je pozice investora. Toto řešení je vhodné pro ty, kteří hledají vhodnou možnost, kam investovat své finance a dále je zhodnocovat. Franchisant zainvestuje do vybudování výživové poradny, nebo si již zavedenou poradnu odkoupí, a bude v ní zaměstnávat výživovou poradnu, případně také asistentku.

Konkrétním lokalitám jsou uzpůsobeny i koncepty poboček. Jaké jsou možnosti?

Podle velikosti lokality, ve které bude nová pobočka NATURHOUSE působit, máme připraveny 3 koncepty. Standardní koncept je určen pro města s 20 000 a více obyvateli. Jde o pobočku, kde je prodejní část oddělena od konzultační místnosti a v níž působí výživová poradkyně a asistentka. Pro malá města s přibližně 10 000 až 20 000 obyvateli nabízíme možnost mikro konceptu. Pak máme také řešení pro nejmenší města, od cca 5 000 obyvatel. V tomto případě je pobočka rozdělena na čekárnu a výživovou poradnu a stačí zaměstnat pouze výživovou poradkyni.

Standartní koncept pobočky v Českých Budějovicích | FOTO: NATURHOUSE

Jaké jsou vstupní poplatky při vstupu do sítě NATURHOUSE a kdy se franchisant dočká první návratnosti?
U standartního konceptu investice začíná na 420 000 Kč, ale může dosáhnout i 1,2 mil. Kč v případě větší pobočky v nákupním centru. Výše investice se odvíjí od nutných stavebních úprav, výše nájmu apod. Výživové poradny zpravidla dosahují provozního zisku během 2−6 měsíců a návratnosti investice do 2−3 let. Výjimkou ale nejsou ani pobočky NATURHOUSE s návratností kratší než 6 měsíců.

V případě mikro konceptu začíná investice na 250 000 Kč. Tato částka je konečná a je v ní započítán počáteční závoz zboží, nájem, kauce a finanční rezerva na první měsíce provozu. Prodejny typu „mikro“ zpravidla dosahují provozního zisku během 1−3 měsíců od otevření a návratnosti investice do 1−2 let.

Jak se v praxi osvědčily pobočky typu mikro koncept? Dokáží konkurovat standartnímu konceptu?
Jednoznačně mohu říci, že se osvědčily. Tyto pobočky dosahují obratu srovnatelného s obraty poboček ve větších městech. Tyto lokality mají tu výhodu, že na malém městě se rychle šíří dobré i špatné zprávy. Lidé si mezi sebou řeknou, že je tam něco nového a jaké to je. Ukázkovým příkladem je doporučení, které se na malém městě předává skutečně rychle. Pobočky typu mikro koncept například působí ve městech: Turnov, Žatec, Brandýs nad Labem, Kralupy nad Vltavou či Nový Bor. Navíc měst do 20 000 obyvatel je opravdu hodně.

Aktuálně bychom rádi našli schopného franchisanta k otevření nových poboček v Šumperku a Havlíčkově Brodě, ale i jiných lokalitách.

Ne každému se chce začínat od nuly. Jaké jsou možnosti odkupu již zavedených poboček? Kolik cca ročně jich takto předáte do rukou franšízantů?
Tato strategie se velmi osvědčila. V roce 2016 se nám podařilo předat 9 zavedených prodejen novým majitelům a dalších 14 poboček jsme otevřeli. Pobočky si přebírali noví franchisanti a několik poboček odkoupili stávající franchisanti. Nově se ukázalo, že také personál na dané pobočce, který má chod a management pobočky zažitý, se dostává do role majitelů. Rovněž tak je vidět, že jsou na trhu franchisanti, kteří hledají již rozjetý byznys v podobě zavedených poboček a jsou ochotni si připlatit ve formě success fee. V současné chvíli také nabízíme zavedené pobočky v Břeclavi, Chrudimi, Třinci a Dobříši.

Podle toho, co uvádíte, je franšízových poboček NATURHOUSE po České republice opravdu dost. Mají ještě potenciální franšízanti možnost se k vám připojit?
Rozhodně prostor stále je, i když některé lokality již začínají být saturovány. Plán zní, že na českém trhu nalezne uplatnění až 150 poboček a na Slovenském 50. I přes zahuštěnou síť je stále spousta lokalit, kde lze otevřít vlastní poradnu a podnikat.

NATURHOUSE

NATURHOUSE je celosvětová síť výživových poraden s vedoucím postavením v České republice, na Slovensku i v zahraničí. Koncept byl založen v roce 1992 ve Španělsku a nyní provozuje na 2 300 výživových poraden ve 32 zemích světa. Přidaná hodnota konceptu tkví v osobním výživovém poradenství zdarma, dlouhodobé práci s klientem a širokém sortimentu exkluzivních produktů. Více než 6 500 000 osob dosáhly díky NATURHOUSE svého cíle snížit a kontrolovat svou váhu. V současné chvíli působí na českém trhu více než 90 poboček, které jsou ve valné většině provozovány samostatnými podnikateli – franchisanty. První pobočka byla otevřena společností REDUCCIA, s.r.o. v roce 2008. Více na www.franchising-naturhouse.cz.

Kdo je vaším franchisantem? Máte nějaká specifika, požadavky na nové franchisanty? Požadujete například zkušenost v podnikání?Na zájemce o franchisu nemáme žádné zvláštní požadavky. Máme zkušenost, že mnohdy je rozhodující především aktivní a pozitivní přístup, odhodlání a organizační schopnosti. Zkušenosti z podnikání nejsou podmínkou ani zárukou jistého úspěchu s franchisou. Nové členy naší sítě vše potřebné naučíme. K dispozici je vždy centrála sítě. Kromě předání důležitého know-how formou franšízového manuálu pro provoz pobočky je podpůrný tým na centrále připraven franchisatům pomoci, například najít pro pobočku to správné místo. Nejenže pomůžeme franšízantovi nalézt vhodný prostor pro provozovnu NATURHOUSE, ale vytvoříme také detailní kalkulaci na její úpravu stejně jako prostorový nákres prodejny. Poskytujeme však našim začínajícím franchisovým partnerům i podporu při jednání o nájemních podmínkách v případě, že se jedná o pronajatý prostor.

Soutěž Franchisa roku 2017: NATURHOUSE získal 1. místo v kategorii Skokan roku a 1. místo v kategorii Franchisor roku | FOTO: NATURHOUSE

Líbí se vám představa podnikaní v oboru zdravého životního stylu, je vám značka NATURHOUSE sympatická nebo jste zatím jen zvědaví a zajímají vás možnosti franchisingu? Kontaktujte toho nejpověřenějšího:

Ing. Petr Kouble
business development manager
+420 725 766 437
franchising@naturhouse-cz.cz

Případně pošlete dotaz přes formulář zde.

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...