13. dubna 2018 7:00 Lidovky.cz > PR > PR sdělení komerční

Jaká myšlenka stojí za vznikem věrnostního programu Sphere?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
Jaká myšlenka stojí za vznikem věrnostního programu sphere? | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jaká myšlenka stojí za vznikem věrnostního programu sphere? | foto: Sphere

Jak vznikl věrnostní program SPHERE? Co přináší jeden z největších věrnostních programů partnerům a jejich klientům? Jaké jsou poslední novinky? Na tyto a další otázky odpovídal ředitel obchodu a rozvoje programu Sphere, jednoho z největších věrnostních programů v ČR a SR, Radek Šafář.

Jak to všechno začalo? Jaká myšlenka stojí za vznikem věrnostního programu Sphere?
S vývojem obchodu se prodejci snaží zaujmout a udržet zákazníka. Právě v tom jim Sphere pomáhá. Zákazník se raději vrací tam, kde získá výhody. Sphere sdružuje 10 000 obchodních partnerů. Díky tomu mohou obchodníci svým klientům nabídnout věrnostní kartu, se kterou získají výhody u nich a všech 10 000 obchodních partnerů. Cílem tedy bylo vybudovat univerzální věrnostní program, který půjde napříč obory a sdruží obchodníky s různým zaměřením.

Jak byste zhodnotil současný vývoj poptávky po věrnostních programech? Zaznamenáváte změny, co se týče vnímání věrnostních programů?
Poptávka po věrnostních programech je paradoxně větší v období hospodářské krize. Obchodní partneři si uvědomují, že v ten moment musí pro své klienty udělat něco navíc. Když je poptávka velká, mylně si myslí, že klienti přijdou sami, a to i bez věrnostního programu. Často se také stává, že si klienti nechtějí brát karty firem, kam chodí s delším časovým odstupem. Velkou výhodou karty Sphere je právě možnost pravidelného používání, a to při nákupu výrobků a služeb denní spotřeby. V našem portfoliu jsou jen stabilní a kvalitní firmy. Výběr a doporučení firem dělá za klienta Sphere. Také stálost programu, který má 24 let zkušeností v oboru.

Radek Šafář | foto: Sphere

Radek Šafář | foto: Sphere

Jaké jsou největší “omyly”, mýty a nedorozumění ve vnímání věrnostních programů, se kterými se setkáváte při jednání s partnery?
Asi největším mýtem je, že věrnostní program má především přinášet nové klienty. To je až sekundární přínos, tím hlavním je udržení klienta a práce s ním. Věrnostní program slouží především k poznání klienta. Často se stává, že firma vydá věrnostní karty a neseznámí své klienty s výhodami svého věrnostního programu. Vůbec největší chybou je, když program není “živý”. Firmy nekomunikují novinky programu, držitelé karet nejsou zapojeni do soutěží a nedostávají pravidelné informace. Tím se věrnostní program stává “mrtvý” a všechny investice do něj jsou pak neefektivní. Úspěšný věrnostní program musí klienty bavit a být pro ně přínosem, dále být jednoduchý na pochopení a atraktivní svým obsahem.

foto: Sphere

foto: Sphere

Vaší poslední novinkou je elektronická karta Sphere. Co nového přináší vašim partnerům a jejich klientům, a v čem se liší od klasické plastové karty?
Vzhledem k nástupu moderních technologií jsme se rozhodli přidat ke klasické plastové kartě i verzi elektronickou. Většina z nás má dnes telefon stále u sebe, komunikace na klienta je díky aplikaci přímá a efektivní. Navíc umožňuje informovat o akcích a speciálních nabídkách. Součástí aplikace je také lokátor výhody. Díky této funkci se můžete podívat na výhody a slevy ve vašem okolí a nechat se navigovat na vámi vybrané místo. Elektronická karta umožňuje také flexibilitu v designu. Design karty lze v průběhu její platnosti změnit, např. s příchodem nové kolekce, s novým výrobkem či podle typu klienta.

Nakonec mám pro Vás lehkou otázku: Čtete teď nějakou knihu, kterou byste našim čtenářům doporučil?
V tuto chvíli čtu dvě knihy. Jednu s názvem Emoční Inteligence, jejíž autorem je David Goleman. Druhá nese název Pozitivní leader a napsal ji Jan Mühlfeit.



Najdete na Lidovky.cz