Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

JYSK věnuje část rekordních zisků potřebným i vzdělávání zaměstnanců

  7:00aktualizováno  17:08
Společnost JYSK působí na českém trhu již 14 let a za tu dobu několikanásobně navýšila počet svých prodejen, zákazníků, zaměstnanců i ročního obratu. Ve chvíli, kdy se společnosti daří, nepřestává myslet na potřebné. JYSK se proto stal hrdým sponzorem Českého i Slovenského paralympijského výboru.

„JYSK neustále roste, problém s náborem kvalifikovaných zaměstnanců řeší vlastním vzdělávacím systémem,“ říká HR manažer JYSKu Jan Bek. Zdroj: JYSK foto: JYSK

Společnost JYSK vstoupila na český trh v roce 2003 a v tomtéž roce otevřela v České republice tři prodejny. Za 14 let její působnosti prochází nepřetržitým rozvojem obchodních aktivit. V současnosti má na území České republiky již 81 prodejen a jejich počet neustává.

JYSK prožívá zlaté období, ve kterém dochází ke kontinuálnímu nárůstu nejen počtu prodejen, ale také obratu. Za poslední tři roky stoupl o více než miliardu korun.

Obrat společnosti roste kontinuálně v řádu miliard korun Zdroj: JYSK

JYSK se ve svém zlatém období soustředí na pomoc i vzdělávání

V září 2016 se JYSK stal hrdým sponzorem Českého i Slovenského paralympijského výboru a v současné době se společně soustředí na zimní paralympijské hry v korejském Pchjongčchangu.

Za podporou paralympijských výborů obou zemí nestojí žádné komerční cíle, ale filozofie celé společnosti, kterou vytvořil již Lars Larsen, zakladatel a majitel společnosti JYSK. Už v roce 1989 začal v rodném Dánsku podporovat se svojí společností především handicapované sportovce.

“Nejde nám o reklamu. Nesledujeme potenciál růstu čísel prodeje. Chceme být jen spojeni se smysluplným a úspěšným hnutím lidí, kteří bojují o svoje štěstí,” konstatuje Peter Brányik, generální ředitel v České a Slovenské republice.

Obdobně JYSK smýšlí i u svých zaměstnanců. Do svých prodejen například právě teď hledají Store managery bez předchozí zkušenosti. Věří, že šanci by měl dostat skutečně každý. Společnou snahou a vynaloženým úsilím je poté možné dosáhnout čehokoliv.

„Když vybíráme kandidáty na Store manažery (vedoucí prodejen, kteří vedou tým 5-6 lidí), nejsou pro nás vždy rozhodující dlouholeté manažerské zkušenosti či červený diplom z vysoké školy. V JYSKU je rozhodující mít aktivní přístup a pozitivní myšlení, také je důležité, aby vedoucí dokázal vytvářet pozitivní atmosféru a budovat si dobré vztahy,“ míní HR ředitel společnosti JYSK Jan Bek.

Rychlý růst a nedostatek lidí

Dánský koncern má pobočky v 49 státech napříč celým světem a zaměstnává celkově téměř 21 000 zaměstnanců ve více než 2 500 prodejnách.

Prosperujícímu JYSKu neroste pouze počet prodejen a obrat. Za poslední tři roky se také navýšil počet zákazníku jen v České republice z 3,3 milionu ročně na bezmála 5 milionů.

Společnost předpokládá budoucí nárůst ve stejném či větším tempu, potvrzuje HR manažer JYSKu Jan Bek. Za poslední tři roky narostl počet jejich zaměstnanců na bezmála 600 a nábor nových neustává.

JYSK neustává v hledání nových zaměstnanců Zdroj: JYSK

Ačkoliv JYSK v současné době prochází finančně úspěšným obdobím, trápí ho nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců. Společnost proto vyvinula vlastní program vzdělávání, který zajišťuje kvalifikaci zaměstnanců nejen na vedoucích pozicích.

„V současné době hledáme Store managery – jak pro Českou republiku, tak i pro Slovensko. Hledáme lidi, kteří povedou malé týmy na prodejnách. Chceme dát příležitost novým lidem, vzdělávat je,“ konstatuje Jan Bek z JYSK.

Pokud se chcete dozvědět více informací o tom, jak JYSK přijímá nové zaměstnance a co jim nabízí, podívejte se na kariera.jysk.cz.

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...