Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Recept na spokojenou dovolenou? Vyberte ji podle nezávislých recenzí

  7:00
V koupelně byl cítit odpad, nebylo kde odložit svršky. Personál restaurace byl pomalý. Přitom restaurace zela prázdnotou. Wi-fi nefungovala po celou dobu pobytu. To jsou některé výtky, které hosté ve svých recenzích adresují českým hotelům a penzionům. Dokázali byste podobný seznam sestavit také?

Recept na hezkou dovolenou? Hotel rezervujte podle nezávislých recenzí foto: hotel.cz

Nepochybujeme. Recept, jak příště zažít lepší dovolenou, je přitom jednoduchý a dá se shrnout ve třech bodech. Sepište svá očekávání, věnujte pozornost prezentaci ubytovacích zařízení, nezapomeňte si přečíst nezávislé recenze.

Výzkumy potvrzují: Češi se při výběru dovolené stále častěji orientují podle recenzí. Nikdy nebylo tak jednoduché sdílet na internetu své osobní zážitky. Výsledkem je nepřeberné množství hodnocení přibývající na sociálních sítích i specializovaných portálech. Hodnotíme všechno: shlédnutý film na ČSFD, novou pračku na Heurece nebo právě navštívený hotel na Hotel.cz. Počet dostupných informací raketově roste, důležité je se v nich umět vyznat.

Nezávislé recenze napoví více

Milan Petr, manažer českého rezervačního portálu Hotel.cz radí: „Mezi recenzemi na sociálních sítích a recenzemi na rezervačních portálech je velký rozdíl. Výhodou rezervačních portálů je, že dovolí udělit recenzi pouze hostům, kteří hotel či penzion opravdu navštívili.“

Nepravdivá hodnocení na sociálních sítích mohou udělit majitelé ubytovacích zařízení sami sobě ve svůj prospěch, ale na druhou stranu i jejich nekalá konkurence v jejich neprospěch. Věnujte proto při výběru dovolené několik minut navíc informacím mimo vaše sociální sítě. Bez výjimky je nabízejí všechny větší rezervační portály.

Recept na hezkou dovolenou? Hotel rezervujte podle nezávislých recenzí

Co hodnotíme nejvíce?

Nejvíce hostům záleží na kvalitě služeb a vybavení. Klíčové je chování personálu. Řadí se k těm nejčastěji zmiňovaným. Velkým tématem je čistota, která je považována za standard. Špína a nepořádek potenciální hosty odradí spolehlivě. 

Podle recenzí si můžete udělat obrázek skoro o všem, co najdete na internetových stránkách ubytovacího zařízení. Lehce prohlédnete, zda dokonalá prezentace není jen vábničkou a zda bude realita na stejně vysoké úrovni. Z osobních prožitků hostů lehce odvodíte, jaký komfort naleznete a zda poměr ceny a kvality bude odpovídat tomu, za co jste ochotni zaplatit.

Užitečné je udělat si obrázek o tom, jaký typ hostů hotel či penzion navštěvuje. Zda rodiny s mladšími či staršímu dětmi, mladé páry či skupiny přátel. Zapadáte do cílové skupiny hotelu či penzionu? Výborně. Šance, že budete spokojeni i vy, je vysoká. „Doporučuji sledovat, zda hotel či penzion reaguje na udělené recenze. Tím totiž může mnohdy situaci uvést na pravou míru nebo přinést příslib zlepšení do budoucna,” uvádí Petr.

Recept na hezkou dovolenou? Hotel rezervujte podle nezávislých recenzí

Jen za loňský rok udělili uživatelé portálu Hotel.cz více jak 21 tisíc recenzí, z toho přes 16 700 jich bylo v hodnotě vyšší jak 8 z 10. Ne každý však má čas procházet desítky recenzí a sestavovat z nich žebříček popularity hotelů či penzionů. Existují různé nástroje, které vám ušetří čas. Jedním z nich jsou certifikáty, které udělují oborová sdružení či rezervační portály. Jejich věrohodnost ověříte jednoduše. Zajímejte se o to, za jakých podmínek může zařízení ocenění získat.

Příkladem je Certifikát kvality udělovaný rezervačním portálem Hotel.cz. Udělován je na základě nestranných recenzí. Pokud hosté ohodnotí hotel či penzion dostatečným počtem vynikajících recenzí, získá zařízení nárok na udělení certifikátu. Hledejte ho na internetových stránkách ubytovacího zařízení. Pokud ho najdete, můžete být klidnější.

Recept na hezkou dovolenou? Hotel rezervujte podle nezávislých recenzí

Druhou zkratkou je oficiální klasifikace pomocí jedno až pěti hvězdičkové stupnice. Určitě jí znáte – počet hvězdiček značí úroveň vybavení hotelu a uvádí se u názvu hotelu. Ruku na srdce. Kdo z nás dokáže při výběru rozklíčovat, jaké vybavení může očekávat v tříhvězdičkovém a jaké v pětihvězdičkovém hotelu? Stupnice bohužel neumí pokrýt ani osobní zkušenost hostů, jako to dokáží recenze. Nejvíce o tom vypovídá jedno z hodnocení nejmenovaného brněnského hotelu na portálu Hotel.cz: “Čtyřhvězda? Zapomeňte!”